Tuesday, May 14, 2013

Sector 3: Solidifying Your Reputation

People will always talk so do what you
can to control the message.
As you consider the relationships you have built or are building, take a moment and consider how people in the community describe your organization.  What kind of reputation does it have?  Is the museum considered quiet and sleepy?  Mysterious?  Stagnant?  Or is it known as innovative and active in the community?  I think all of us prefer the latter description, but not all of us can be assured of it. 

When considering the work before you, knowing your reputation and improving or enhancing it is critical to your success.  There are four strategic ways you can solidify your reputation:

Start taking steps for future fundraising campaigns and annual appeals by establishing or reconnecting with a donor base.  Set up coffee chats, special visits or tours of the museum, attend public events and programs to be seen and meet people, or simply network through friends and family and connect with your base of donors, e.g. members.  Make sure donors know who you are and what the museum’s mission is and be sure to stay in contact.  People give to people and when your donors know who the face of the organization is, their giving comfort improves.

Once you’ve had some “face time” with donors and feel like you understand why people give to the museum, consider a membership drive or a small capital campaign to test the waters.  You, of course, have sizeable funding needs, but instead of tackling them all at once, carve out a smaller campaign that matches your staffing, board, and volunteer capacity.  Establish a goal for members acquired or funds raised and don’t let up until the goal is met.  Then, thank the donors, steward the relationships, and keep them primed and ready for future giving opportunities. 

Separate from the fundraising strategies but critical to your success is your relationship to the local media.  Pay close attention to the messages used to describe the museum and the topics local media focus on when reporting about museums/your museum.  Get in the habit of crafting regular press releases with consistent messaging.  Get to know local journalists and editors – make sure they know they can call you directly when news relates to your organization.  And, never lose sight of how the museum is described in social media circles.  Respond to negative comments with positive language that invites the author to return again.  Develop some kind of regular posting schedule that pushes interesting information about the museum to social media audiences.  A united, consistent messaging process will influence your reputation in lasting ways.

And lastly, and by far the most important way to solidify your reputation is to be kind to everyone.  It sounds ridiculously simple, but one or two bad days and you’ve created a ripple effect among community members who may think you’re inaccessible, disinterested, or worse, rude, and they will make decisions about supporting the museum based on their interactions with you.  If you live in a small town, this extends to the grocery aisle, the day care drop off point, and so much more.  This visibility can be a drag, but it’s also an easy way to draw positive attention to your museum that will ultimately attract support for all of those amazing projects you have lined up.

Next week, you’ll read about the fourth and final sector, assessment and planning, and we’ll see you at the American Alliance of Museums annual meeting in Baltimore!

Working in museums for nearly 20 years, Cinnamon Catlin-Legutko has been a museum director since 2001. Cinnamon became CEO of the Abbe Museum in Bar Harbor, Maine in 2009. Before that, she was the director of the General Lew Wallace Study & Museum in Crawfordsville, Indiana, where she led the organization to the National Medal for Museum Service.

5 comments:


  1. فكرة برمجية لتقنية المعلومات . متخصصين في إنتاج البرمجيات تقديم حلول مميزة لادارة اعمالك
    وإنطلاقا من خبرتنا فى مجال البرمجيات الحسابية و الإدارية توصلنا إلى حل مناسب لصناعة برمجيات تساعد فى عملية الإدارة لـ " المحلات - المؤسسات - المستودعات - الشركات - المصانع - المعارض - الصيدليات
    بحيث يصبح تخزين المنتجات وحفظ الحسابات ومعرفة الصادر والوارد وبيانات الموظفين والارباح أو الخسائر والمبيعات والمشتريات والتخزين ومتابعتهم واصدار الفواتير وعمليات الجرد والتسوية وإنشاء تقارير منوعة لاداء وحسابات الشركة اكثر سهوله ودقة وسرعة وحرفية

    “ما يميز البرنامج هو التصميم البسيط و السهولة المحكمة التي لا تُخل بجودة مخرجات
    البرنامج وسرعة الإنجاز. يعجبني أيضا التكامل بين مختلف مكونات البرنامج، إمكانية إدارة البرنامج من أي مكان بالعالم، الدعم الفني السريع و أخيرا التجاوب السريع في تلبية اقتراحات العملاء
    محاسبة أونلاين
    أدر محاسبة شركتك على الانترنت في أي وقت ومن أي مكان. يمكن تخصيص البرنامج وجميع المستندات كالفواتير، عروض الأسعار، سندات الطلب، إشعار الدائن لتتماشى مع جميع ميادين العمل
    إستيراد البيانات
    الانتقال من البرنامج القديم إلى النظام يتم بسهولة بفضل خاصيات إستيراد البيانات. بالمقابل يمكن في أي وقت عمل نسخة احتياطية وإستيراد جميع المستندات والتقارير. تاتي على شكل CSV أو اكسيل أو PDF
    إدارة كاملة ومبسطة
    صمم حتى يكون أفضل برنامج محاسبي عربي وذلك بفضل تمكنه من جمع جميع ما تحتاج إليه الشركة : برنامج مخازن، برنامج مبيعات، برنامج العملاء،وبرامج محاسبي يتضمن شجرة حسابات كاملة.
    تتبع بسهولة فواتيرك في مكان واحد
    بفضل وضع فواتيرك يمكنك متابعة الزبائن لمعرفة اذا كانوا قد توصلوا بفواتيرهم ومعرفة بسهولة إذا قاموا بدفع مستحقاتهم بالكامل أو جزئيا و مراسلتهم إذا كانوا متأخرين. رموز الألوان هي مفيدة لمتابعة المعاملات الخاصة بك ومراقبة رصيدك.
    نموذج فاتورة بخيارات متعددة
    يمكنك التعديل على فواتيرك في أي وقت وإرفاق ملفات مثل
    صور المنتجات لإرسالها إلى الزبائن. يمكن تحميل الفواتير على شكل بي دي إف، طباعتها أو ارسالها عبر البريد من دون مغادرة البرنامج. ودون تغيير تسلسل الترقيم، يمكنك شطب فاتورة غير مدفوعة أو إلغائها حتى وإن كانت قد أرسلت سابقا.

    برنامج محاسبة للمحلات
    افضل برنامج محاسبة في السعودية
    برنامج محاسبة للشركات الصغيرة
    افضل برامج المحاسبة العالمية
    برنامج محاسبة للشركات

    ReplyDelete